پذیرش دستگاه و چاپ قبض پذیرش تعمیرگاه

در این قسمت از بخش آموزش قصد داریم پذیرش دستگاه و چاپ قبض پذیرش تعمیرگاه را به شما کاربران نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

پذیرش دستگاه

 

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون

 

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون

 

۱. برای اضافه کردن شخص یا شرکت جدید میتوانید از این دکمه استفاده کنید. برای اضافه کردن شرکت گارانتی یا دستگاه و … می توانید از کلید + که در کنار جدول ها هست استفاده کنید.

۲. بعد از اضافه کردن هر یک از موارد گفته شده در مرحله قبل (اشخاص ، دستگاه و …) ، برای نمایش آنها در این صفحه باید کلید رفرش را بزنید.

۳. از جدول اشخاص، شخص مورد نظر را انتخاب میکنید. در صورتی که در هنگام تعریف اشخاص مشخصاتی مانند موبایل و تلفن و آدرس را وارد کرده باشید به صورت خودکار مشخصات مشتری در جایگاه مربوطه درج می شود. (در صورت نیاز می توانید نام مشتری را در جستجوی جدول وارد کنید تا مشتری مورد نظر شما در جدول فیلتر شود)

۴. در صورتی که تمایل دارید مشخصات وارد شده بعد از ثبت باقی بماند تیک ماندگاری را می زنید.

۵. در صورتی که دستگاه گارانتی داشته باشد ابتدا تیک گارانتی را میزنید که جدول گارانتی فعال شود.

۶. پس از آن شرکت گارانتی را انتخاب و در صورت تمایل سریال و تاریخ انقضا گارانتی را وارد می نمایید. (در صورت نیاز می توانید نام شرکت گارانتی را در جستجوی جدول وارد کنید تا شرکت گارانتی مورد نظر شما در جدول فیلتر شود و در صورتی که بخواهید از همین صفحه شرکت گارانتی را تعریف کنید میتوانید از کلید + که در کنار جدول هست استفاده کنید)

نکته: بعد از وارد کردن تاریخ انقضا گارانتی سال ،ماه و روز باقی مانده یا گذشته از تاریخ انقضا گارانتی برای شما نمایان می شود.

۷. از جدول دستگاه ،دستگاه مورد نظر را انتخاب کرده تا نام دستگاه در زیر جدول نمایان شود. (در صورت نیاز می توانید نام دستگاه را در جستجوی جدول وارد کنید تا دستگاه مورد نظر شما در جدول فیلتر شود و در صورتی که بخواهید از همین صفحه دستگاه جدید را تعریف کنید می توانید از کلید + که در کنار جدول هست استفاده کنید)

۸. توضیحات داخلی: توضیحاتی می باشد که در رسید مشتری نشان داده نمی شود و فقط در رسید تعمیرگاه نشان داده می شود.

۹. توضیحات مشتری: توضیحاتی می باشد که هم در رسید مشتری و هم در رسید تعمیرگاه نشان داده می شود.

۱۰. در صورتی که دستگاهی بعد تعمیر دوباره با همان مشکل به تعمیرگاه باز گردد تیک وضعیت برگشتی را میزنید تا بدانید که این دستگاه جدیدا در همین تعمیرگاه با همین مشکل تعمیر شده و به مشتری تحویل داده شده ولی مجددا به تعمیرگاه بازگشته است.

۱۱. در صورتی که تمایل دارید بعد از تعمیر دستگاه پیامک برای مشتری ارسال شود تیک ارسال پیامک را میزنید.

۱۲. در جدول معایب ، معایبی که از قبل تعریف کرده اید نشان داده میشود. برای تسریع در پذیرش معایب پر کاربرد را از قبل تعریف کنید تا در هنگام پذیرش با دوبار کلیک بر روی عنوان معایب ،عنوان معایبی که انتخاب کرده اید در جعبه متنی که زیر جدول هست وارد شود. همچنین میتوانید به صورت دستی در جعبه متن پایین جدول معایب دستگاه را بنویسید. (در صورت نیاز می توانید عنوان عیب دستگاه را در جستجوی جدول وارد کنید تا عنوان عیب دستگاه مورد نظر شما در جدول فیلتر شود و در صورتی که بخواهید از همین صفحه عیب دستگاه را تعریف کنید می توانید از کلید + که در کنار جدول هست استفاده کنید)

۱۳. در جدول لوازم همراه ، لوازم همراهی که از قبل تعریف کرده اید نشان داده میشود. برای تسریع در پذیرش لوازم همراه های پر کاربرد را از قبل تعریف کنید تا در هنگام پذیرش با دوبار کلیک بر روی عنوان لوازم همراه ،عنوان لوازم همراهی که انتخاب کرده اید در جعبه متنی که زیر جدول هست وارد شود. همچنین میتوانید به صورت دستی در جعبه متن پایین جدول لوازم همراه دستگاه را بنویسید. (در صورت نیاز می توانید عنوان لوازم همراه دستگاه را در جستجوی جدول وارد کنید تا لوازم همراه دستگاه مورد نظر شما در جدول فیلتر شود و در صورتی که بخواهید از همین صفحه لوازم همراه دستگاه را تعریف کنید می توانید از کلید + که در کنار جدول هست استفاده کنید)

۱۴. در صورتی که میخواهید تکنسین را در مرحله پذیرش انتخاب کنید تیک انتخاب تکنسین را بزنید

۱۵. بعد از اینکه تیک فعال سازی انتخاب تکنسین را زدید میتوانید تکنسین خودتان را جهت تعمیر این دستگاه انتخاب کنید.

۱۶. با زدن تیک ماندگاری تمام تیک های ماندگاری زده می شود.

۱۷. در صورتی که می خواهید رسید پذیرش چاپ کنید باید تیک چاپ رسید را بزنید.

۱۸. در صورتی که دستگاهی در حال پذیرش آن هستید دستگاهی هست که تکنسین باید در محل تعمیر کند تیک ماموریت را می زنید. توجه داشته باشید که رسید چاپی این دستگاه مخصوص ماموریت هست.

۱۹. این گزینه جهت تسریع عملیات ارسال یا ثبت خدمات هست. چنانچه دستگاهی که در حال پذیرش آن هستید باید به گارانتی یا تعمیرگاه های دیگر ارسال شود و یا بعد از پذیرش بخواهید خدمات دستگاه را ثبت کنید می توانید از این گزینه استفاده کنید.

۲۰. در صورتی که بخواهید روی قطعات دستگاه پذیرش شده نام مشتری یا شماره پذیرش را بچسبانید می توانید از این گزینه استفاده کنید. تعداد برچسب ها را می توانید در جعبه متن چاپ لیبل مشخص کنید.

 

چاپ رسید پذیرش

 

 

• بعد از ثبت پذیرش در صورتی که تیک چاپ رسید را زده باشید یا تیک چاپ خودکار رسید (منو اصلی برنامه => تنظیمات => چاپ خودکار) را نزده باشید این صفحه برای شما باز می شود و با زدن گزینه چاپ می توانید رسید را چاپ کنید.

• همچنین میتوانید از گزینه ذخیره رسید چاپی را به PDF,Image و … تبدیل کنید.