تعاریف مربوط به تعمیرگاه

در این قسمت از بخش آموزش قصد داریم تعاریف مربوط به تعمیرگاه را به شما کاربران نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

تعریف مشتری

 

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون

 

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون

 

• نوع مشتری: در صورتی که نسخه جامع نرم افزار را تهیه کرده باشید در هنگام ثبت فاکتور فروش قیمت کالا را از نوع مشتری که انتخاب کرده اید نشان میدهد. بطور مثال اگر شخصی که میخواهید تعریف کنید همکار شما باشد در هنگام ثبت فاکتور قیمت فروش ۳ (هنگام ثبت کالا یا خدمات فروش ۱ و فروش ۲ و فروش ۳ را وارد می کنید) را بطور پیش فرض به شما نشان میدهد.

 

• در صورتی که شخص یا شرکتی که میخواهید تعریف کنید مشتری شما باشد تیک مشتری را بزنید.

 

• در صورتی که شخص یا شرکتی که میخواهید تعریف کنید شخص یا شرکتی باشد که از آن کالا خریداری میکنید تیک فروشنده را بزنید.

 

• در صورتی که بخواهید شخص یا شرکتی که میخواهید تعریف کنید در لیست دفترچه تلفن شما قرار گیرد تیک دفترچه تلفن را بزنید.

 

• در صورتی که شخص یا شرکتی که میخواهید تعریف کنید گارانتی کننده دستگاه های پذیرش شده باشد تیک گارانتی را بزنید.

 

• در صورتی که شخص یا شرکتی که میخواهید تعریف کنید همکار با تعمیرگاهی باشد که دستگاهتان را جهت تعمیر به آنجا ارسال میکنید تیک تعمیرگاه را بزنید.

 

تعریف دستگاه

تعریف نوع دستگاه

 

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون

 

۱. نوع دستگاه را وارد کرده.

۲. دکمه ثبت را میزنید.

 

تعریف مارک دستگاه

 

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون

 

۱. برای ثبت مارک دستگاه روی نوع دستگاهی که میخواهیم در زیر مجموعه آن ثبت شود کلیک کرده

۲. مارک دستگاه را وارد کرده.

۳. دکمه ثبت را میزنید.

 

تعریف مدل دستگاه

 

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون

 

۱. برای ثبت مارک دستگاه روی نوع دستگاهی که میخواهیم در زیر مجموعه آن ثبت شود کلیک کرده.

۲. مارک دستگاه را وارد کرده.

۳. دکمه ثبت را میزنید.

 

 

تعریف معایب دستگاه

 

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون

 

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون

 

• عنوان عیب دستگاه را وارد کرده.

• دکمه ثبت را بزنید.

 

تعریف لوازم همراه دستگاه

 

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون

 

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون

 

• عنوان لوازم همراه دستگاه را وارد کرده.

• دکمه ثبت را بزنید.

 

تعریف خدمات

 

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون

 

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون

 

• گروه خدمات: برای تعریف خدمات اول باید گروه خدمات را تعیین کنید برای این کار روی دکمه + که در کنار گزینه گروه هست کلیک کنید. بعد از کلیک کردن صفحه ای برای شما باز می شود که در آن گروه خدمات را ثبت می کنید.

• کد خدمات: برای اینکه کد خدمات شما به صورت خودکار و منظم ثبت شود پیشنهاد می شود که روی دکمه … که در کنار کد خدمات هست کلیک کنید تا به صورت خودکار کد تولید شود.

• فروش ۱ و فروش ۲ و فروش ۳: قیمتی هست که به ترتیب برای مشتریان شخصی ، دولتی و همکار (که در تعریف اشخاص تعیین کردین) در نظر گرفته می شود.

• مدت انجام خدمات/ساعت: مدت زمانی که تکنیسن برای انجام این خدمات وقت میگذارد. این خاصیت مدت زمان کارکرد تکنسین شما را در گزارشات تعمیرگاه نشان می دهد.

 

تعریف کالا

 

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون

 

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه لمون

 

• گروه کالا: برای تعریف خدمات اول باید گروه خدمات را تعیین کنید برای این کار روی دکمه + که در کنار گزینه گروه هست کلیک کنید. بعد از کلیک کردن صفحه ای برای شما باز می شود که در آن گروه خدمات را ثبت می کنید.

• کد کالا: برای اینکه کد خدمات شما به صورت خودکار و منظم ثبت شود پیشنهاد می شود که روی دکمه … که در کنار کد خدمات هست کلیک کنید تا به صورت خودکار کد تولید شود.

• فروش ۱ و فروش ۲ و فروش ۳: قیمتی هست که به ترتیب برای مشتریان شخصی ، دولتی و همکار (که در تعریف اشخاص تعیین کردین) در نظر گرفته می شود.

• آخرین قیمت خرید: آخرین قیمت خرید فقط جهت نمایش در جدولی که در صفحه فاکتور خرید است می باشد و جنبه ی محاسباتی ندارد.

 

• موجودی اولیه و قیمت خرید اولیه: اگر کالایی که در تعریف می کنید در انبار شما موجود می باشد می توانید از این طریق موجودی کالای خود را وارد کنید. در صورتی که موجودی کالا را وارد کردین باید قیمت خرید اولیه را حتما وارد کنید. توجه داشته باشید که این قیمت جنبه محاسباتی دارد و در محاسبه قیمت تمام شده و سود و زیان تاثیر دارد.